سامسونگ و هواوی با معرفی نخستین گوشی‌های تاشو خود، سروصدای زیادی به راه انداخته‌اند و توجه کاربران و رسانه‌های زیادی را جلب کرده‌اند. اگرچه این گوشی‌ها قیمت بسیار بالایی دارند، ولی به هر حال این تکنولوژی آن‌قدر جذابیت و پتانسیل دارد که افراد زیادی نسبت به آینده‌ی آن بسیار امیدوار هستند. حالا سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا اپل هم یک آیفون تاشو را روانه‌ی بازار می‌کند؟

اگرچه نمی‌توانیم با قاطعیت زیادی در مورد تلاش‌های مخفیانه اپل اظهارنظر کنیم، اما در رابطه با عدم تمایل اپل برای تولید چنین گوشی هوشمندی می‌توان دلایل زیادی را مطرح کرد. با وجود اینکه شاید در آینده‌ی نزدیک، این شرکت هم برای اینکه از قافله عقب نیفتد چنین گجتی را تولید کند، ولی با توجه به شرایط فعلی، تولید آیفون تاشو بسیار بعید به نظر می‌رسد. در ادامه ۳ دلیل برای عدم تمایل اپل به ساخت این نوع گوشی را مطرح می‌کنیم و البته در انتها به یک دلیل هم اشاره می‌کنیم که شاید به انگیزه‌ی اصلی اپل برای تولید آیفون تاشو بدل شود.
با وجود عرضه‌ی گوشی‌های تاشو، این تکنولوژی هنوز آماده نیست

کاملاً واضح است که هواوی و سامسونگ گوشی‌های گلکسی فولد و میت ایکس را برای عموم کاربران به بازار عرضه نمی‌کنند. این گجت‌ها نسل اول مبتنی بر تکنولوژی نوینی هستند که قرار است راه را برای ساخت محصولات بهتر هموار کنند. همچنین با توجه به وضعیت این گوشی‌ها در نمایشگاه MWC، این گجت‌ها هنوز مشکلاتی دارند و علاوه بر نگرانی‌های مربوط به موضوع دوام آن‌ها، باید به مشکلاتی مانند نمایشگر ناهموار گلکسی فولد و میت ایکس هم اشاره کنیم.

در حال حاضر، کاملاً واضح است که با توجه به تازه‌نفس بودن این تکنولوژی، اپل هیچ عجله‌ای برای تولید گوشی تاشو ندارد. برای اینکه چنین موضوعی تحقق پیدا کند، باید مشکلاتی مانند برآمدگی نمایشگر در بخش میانی، دوام پنل‌ها، زیبایی طراحی و دیگر موارد حل و فصل شود. گلکسی فولد و هواوی میت ایکس گجت‌های هیجان‌انگیزی هستند ولی شباهت زیادی به مدل‌های اولیه دارند و باید بگوییم که اپل چنین محصولی را به بازار عرضه نمی‌کند.

یکی دیگر از مشکلات، مربوط به تولید انبوه چنین گجت‌هایی است. زمانی که اپل گوشی تاشو خود را تولید کند، باید چنین گجتی را در تعداد بالا به بازار بفرستد. با توجه به قیمت بسیار بالای گلکسی فولد و هواوی میت ایکس و همچنین گزارش‌های مختلف، در حال حاضر چنین موضوعی امکان‌پذیر نیست.
اپل باید راه‌حلی برای کسب‌وکار بخش آیپد مطرح کند

اگر آیفون تاشو با قیمت منطقی به بازار عرضه شود، آیا این محصول فروش آیپدها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟ اگرچه روزبه‌روز از محبوبیت تبلت‌ها کاسته می‌شود، ولی آیپدها همچنان فروش قابل توجهی دارند. تقریباً در هر فصل، حدود ۱۰ میلیون آیپد فروخته می‌شود که آمار بسیار بالایی به حساب می‌آید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها