در ابتدا انتظار می‌رفت که اپل در مراسم ۲۵ مارس از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رونمایی کند ولی اپل بی‌سروصدا از محصولات سخت‌افزاری جدیدی پرده‌برداری کرد و برای معرفی جدیدترین سرویس‌ها رویداد پر زرق‌وبرقی برگزار شد. همین موضوع به‌خوبی می‌تواند جدیت اپل را برای رویکرد جدید خود بیان کند. در ادامه می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا اپل واقعاً می‌خواهد بخش عمده‌ی تمرکز خود را معطوف به سرویس‌هایش کند و بیش از هر چیزی قصد دارد به‌عنوان یک شرکت سرویس محور فعالیت کند؟
رونمایی‌های بی‌سروصدا نشان‌دهنده‌ی رویکرد جدید اپل هستند

یکی از چیزهایی که به‌صورت قطعی در مورد اپل می‌توانیم بگوییم، این است که این شرکت علاقه‌ی زیادی به برگزاری مراسم‌های پر زرق‌وبرق برای معرفی محصولات خود دارد. فارغ از کیفیت محصولات، خود این مراسم‌ها از دیدگاه سرگرمی بسیار جذاب هستند و اپل در این زمینه مهارت زیادی دارد. با توجه به سابقه اپل، وقتی که خبر احتمال عرضه مدل‌های جدید آیپد منتشر شد، انتظار برگزاری چنین مراسمی برای معرفی آن‌ها داشتیم، اما این بار اپل رویکرد دیگری را اتخاذ کرد.

به جای اینکه محصولات سخت‌افزاری جدید اپل به‌عنوان میوه‌های بهشتی معرفی شوند، این بار بی سروصدا از طریق وب‌سایت این شرکت رونمایی شدند. اگرچه این اولین باری نیست که اپل چنین کاری انجام می‌دهد، ولی با توجه به اینکه محصولات موردنظر چند روز قبل از مراسم ۲۵ مارس معرفی شده‌اند، گویا اپل می‌خواسته این پیام را مخابره کند «آهان، راستی این موارد گجت‌های جدید ما هستند». و بعد از مشاهده این محصولات، کمتر کسی به نحوه معرفی آن‌ها اعتراض کرد. آی‌مک‌ها، آیپدها و ایرپاد جدید از لحاظ طراحی تا حد زیادی مشابه نسل قبلی هستند و فقط از لحاظ سخت‌افزاری بهبودهایی داشته‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها