گرفتن عکس‌های نوردهی طولانی با استفاده از دوربین موبایل خیلی با ثبت کردن این نوع عکس‌ها توسط دوربین‌های DSLR یا دوربین‌های بدون آیینه تفاوت ندارد. پیش از هر چیز به یک سه‌پایه نیاز دارید تا برای گوشی موبایل تکیه‌گاهی محکم فراهم کنید. هر گونه لرزش یا حرکت دوربین باعث تار شدن عکس می‌شود و تاثیر مطلوب نوردهی طولانی را خراب خواهد کرد.

سپس باید شیوه‌ای را برای متصل کردن گوشی به سه‌پایه بیابید. معمولا سه‌پایه‌های مخصوص موبایل به گیره‌ی نگه‌دارنده مجهز هستند. هنگام انتخاب سه‌پایه یا گیره‌ی نگه‌دارنده از متناسب بودن آن‌ها با اندازه و مدل گوشی مطمئن شوید تا گوشی موبایلتان به شکلی کاملا ایمن روی سه‌پایه قرار بگیرد.

در ادامه باید اپلیکیشنی را بیابید که امکان نوردهی طولانی را به شما بدهد. اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض برخی از گوشی‌های موبایل به این قابلیت مجهز شده است. برای آیفون هم اپلیکیشن‌های متعددی در این زمینه تولید شده. البته برخی از اپلیکیشن‌های Slow Shutter واقعا سرعت شاتر دوربین را کنترل نمی‌کنند، بلکه چندین بار نوردهی مجزا را در یک تصویر با هم ترکیب می‌کنند تا حس یک عکس با نوردهی طولانی را ایجاد کنند.

در هر حال چیزی که مهم است، اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید باید به شما امکان کنترل کردن تنظیمات نوردهی را بدهد و بتوانید با آن تاثیراتی مانند میزان محو شدگی و مدت زمان نوردهی برای ثبت عکس را تعیین کنید. بهتر است اپلیکیشن به زمان‌سنج فعال کردن شاتر هم مجهز باشد. در غیر این صورت مجبور خواهید بود برای شروع نوردهی دکمه‌ی شاتر را به صورت دستی بزنید. این موضوع احتمال لرزیدن دوربین و خراب شدن عکس را بالا می‌برد.

در نهایت تنها چیزی که نیاز دارید اندکی تمرین با دوربین و اپلیکیشن خواهد بود تا بتوانید به تاثیر دلخواهتان برسید. جریان آب، ابرهای در حرکت و عبور خودروها، همگی سوژه‌هایی عالی برای ثبت عکس‌های نوردهی طولانی هستند. برای ثبت هر سوژه لازم است اندکی تمرین کنید و تاثیر نوردهی طولانی را بسنجید. زمانی که با شرایط آشنا شدید، می‌توانید تنظیمات اپلیکیشن را دست‌کاری کنید تا حس حرکت را به بهترین شکل در عکس نمایش دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها