چند وقت یکبار به عکاسی با موبایل در خانه می‌پردازید؟ گاهی اوقات آنقدر درگیر جست‌وجوی محل‌ها یا سوژه‌های جدید برای عکاسی می‌شویم که آنچه درست جلوی چشمان‌مان حاضر است را نمی‌بینیم. در این مقاله‌ی با ۱۴ نکته و ترفند خلاقانه آشنا خواهید شد که کمک می‌کند حتی بدون این که یک قدم از خانه دور شوید عکس‌هایی خیال‌انگیز با گوشی موبایل خود بگیرید.

هرچند محدودیت‌های عکاسی با موبایل در خانه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد ولی این محدودیت‌ها همچنین شما را وادار خواهد کرد در نورپردازی، ترکیب‌بندی و انتخاب سوژه خلاق‌تر باشید. با اندکی تخیل و خلاقیت می‌توانید محیط خانه‌ی خود را به شیوه‌ای جدید بنگرید و از این‌که تعداد زیادی از سوژه‌های موجود در خانه می‌توانند از درون لنز گوشی موبایل تا این حد جذاب به نظر برسند شگفت‌زده خواهید شد.

۱. از زوایای غیرمعمول عکاسی کنید

یک راه ساده برای خلق تصویری جذاب از یک سوژه‌ی روزمره‌ی موجود در خانه عکس گرفتن از آن از زاویه‌ای نامانوس است. هدف این است که آن شی را از زاویه‌ای خاص که بیننده تا به حال ندیده بوده است نشان دهیم. سعی کنید از سوژه با استفاده از یک زاویه‌ی بسیار پایین یا بسیار بالا عکاسی کنید و تاثیر هرکدام را در نحوه‌ی ظاهر شدن آن در تصویر ببینید. از کناره‌های مختلف سوژه یا حتی از داخل آن عکاسی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها